Nyhet   16 januari 2023

300 nya kunder och 1200 affärer 2022. Junglemap uppe i över 7 miljoner användare sedan starten.

Junglemap kan summera ett starkt 2022 med över 300 nya kunder och 1200 affärer. Samtidigt passerades en historisk milstolpe där Junglemap nu nått ut med NanoLearning till över 7 miljoner användare sedan starten. – Vi tar med oss det här starka resultatet när vi nu rustar för 2023 och vidare, säger Gustav Berghog, vd för Junglemap.

Junglemap
Porträtt av Gustav Berghog, vd Junglemap

Gustav Berghog, vd Junglemap.

2022 präglades som bekant av kriget i Ukraina, höjda energipriser, en snabbt ökande inflation med kraftigt höjda räntor som följd. Något som i sin tur påverkat många branscher med ett ökat antal konkurser, stora förluster och dystrare prognoser som följd. Men trots tuffare tider blev 2022 ett nytt starkt år för Junglemap med 300 nya kunder och 1200 affärer. Samtidigt passerades en historisk milstolpe när antalet användare av Junglemaps unika metod NanoLearning passerade 7 miljoner sedan starten 2006. 

- Även om fjolåret på många sätt var utmanande, så ser vi ett ökat fokus på utbildning i informationssäkerhet och ett fortsatt stort intresse för NanoLearning som metod, säger Gustav Berghog, vd Junglemap. 

Junglemaps tillväxtstrategi, som antogs 2021, ligger fast med ett fortsatt fokus på befintliga och nya kunder i Skandinavien, samt en fortsatt expansion i Benelux och Finland. Inför 2023 väljer Junglemap förändra balansen mellan tillväxt och lönsamhet med mer fokus på det senare. I samband med detta genomför Junglemap en del organisatoriska förändringar för att skapa en mer effektiv organisation.

- Precis som alla andra ser vi att vi går in i tuffare och osäkrare tider, konstaterar Gustav Berghog. Med de nödvändiga förändringar vi gör nu, står vi bättre rustade för att uppnå våra mål 2023. 

Nyhet   16 januari 2023